Ikona telefonu 15 +48 609 771 009

Ikona mail 8 Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

pl de en

Transport kontenerów

transport kontenerów

Transport kontenerów jest niezwykle popularne w Polsce, Europie oraz na świecie. Jest to bezpieczny, szybki oraz korzystny cenowo sposób na przewiezienie różnorodnych towarów. Odbywa się nie tylko drogą morską, ale również lądową. Kontenery są przewożone samochodami, pociągami czy samolotami. Popularny jest także transport intermodalny, który opiera się na łączeniu różnych sposobów transportu.

W naszej firmie oferujemy klientom możliwość całkowitego zorganizowania transportu. Przygotowujemy dokumentację, a także załatwimy formalności celne, doradzimy dobór odpowiednich kontenerów, trasy, a nawet sposobów transportu. Zadbamy o to, żeby towary bezpiecznie i na czas dotarły do odbiorcy. Zapraszamy do poznania oferty transportu morskiegospedycji kontenerów.

 

Przewóz kontenerów w korzystnej cenie

Wiele osób obawia, że transport kontenera to bardzo drogie przedsięwzięcie. Tak naprawdę jest ono bardzo opłacalne. Naszym zadaniem jest dobór takiego sposobu przewozu, aby był on jak najkorzystniejszy cenowo dla naszego klienta. Analizujemy potrzeby konkretnej firmy, a następnie proponujemy rozwiązania, które obejmują zoptymalizowaną trasę oraz sposób przewozu. Dobieramy również właściwy rodzaj kontenera oraz środek transportu. Nasi klienci mogą być spokojni o bezpieczeństwo przewożonych ładunków, ponieważ wszystkie mieszczą się w szczelnych i odpowiednio zabezpieczonych kontenerach, które później są umieszczane w specjalnie do tego przystosowanych zestawach samochodowych, wagonach kolejowych czy na statkach.

 

Rodzaje kontenerów transportowych

transport kontenerówDo transportu kontenerowego używane są przede wszystkim standardowe pojemniki o długości 20 lub 40 stóp – odpowiednio 1 i 2 TEU (twenty-foot equivalent unit). Ponadto istnieje szereg innych kontenerów przeznaczonych do przewozu ładunków o specjalnych wymaganiach lub niestandardowych rozmiarach.

Wśród wielu różnych typów kontenerów transportowych wyróżnić można m.in. pojemniki High Cube. Podstawową różnicą pomiędzy tym rodzajem przeznaczonego do transportu kontenera morskiego, a powszechnie znanymi 20' i 40' jest wysokość zewnętrzna, która wynosi 9'6" (ok. 2.9 m). Pozwala to na uzyskanie ok. 10 metrów sześciennych dodatkowej przestrzeni wewnątrz kontenera. Pojemnik High Cube przeznaczony jest do transportu ładunków o raczej lekkiej wadze, ale o ponadprzeciętnych rozmiarach (np. większej wysokości), które nie mieszczą się w tradycyjnych kontenerach. Co więcej, pojemniki High Cube są stosunkowo często używane w obrocie portowo-morskim, zatem ich obecność w trójmiejskich portach nie jest rzadkością.

Interesujące z punktu widzenia transportu kontenerowego są również pojemniki palletwide zaprojektowane na bazie klasycznych 40'. Różnią się od nich jednak zwiększoną szerokością. Można do nich załadować poprzecznie 3 rzędy europalet lub 2 rzędy palet przemysłowych. Ponadto do tego typu kontenerów mieszczą się aż 33 palety, podczas gdy do klasycznego kontenera 40' można załadować jedynie 25 sztuk. Kontenery palletwide używane są w żegludze bliskiego zasięgu (głównie w Europie), gdzie transport kontenerów drogą morską w znacznej mierze konkuruje z transportem samochodowym.

 

Kontenery na ładunki ponadgabarytowe

W branży TSL niezwykle praktycznym rozwiązaniem okazują się także 20- i 40-stopowe kontenery z otwartym dachem (ang. open top). Innym rodzajem nietypowej konstrukcji jest również tzw. hard top, który jest przystosowany do przewozów ładunków ponadgabarytowych, trudnych lub niemożliwych do transportu w kontenerach standardowych. Budowa takiego pojemnika umożliwia rozładunek oraz załadunek zarówno od góry, jak i przez otwór drzwiowy z demontowaną górną belką. W odróżnieniu od kontenera open top, hard top ma zdejmowany, stalowy, wodoszczelny dach, który waży prawie pół tony (ok. 450 kg).

Kolejnym rodzajem są kontenery platformy, które mają długość 20' i 40'. Używa się ich do transportowania ładunków ciężkich i gabarytowych. Ładowność takich platform 40' wynosi bowiem aż ok. 40 ton, a więc jest znacznie większa od innych rodzajów używanych w transporcie kontenerów. Bardzo wytrzymała podłoga umożliwia również przewóz ładunków o dużych naciskach punktowych. Najczęściej kontenery te używane są w relacji port-to-port i rzadko opuszczają terminale przeładunkowe. Podobnie jak kontenery flat rack, mogą one tworzyć zespoły i służyć jako podstawa do ładunków niekontenerowych lub specjalistycznych.

Spośród innych jednostek warto wymienić także bardzo popularne kontenery chłodnicze. Jak wskazuje nazwa, służą one do transportu ładunków wymagających stałej temperatury. Ich ściany mają specjalną konstrukcję i są wypełnione izolującą pianką poliuretanową. Maszyna chłodząca podtrzymuje automatycznie stałą temperaturę w przedziale od +25°C do -25°C tak długo, jak różnica pomiędzy temperaturą zewnętrzną i wewnętrzną nie przewyższa 42°C podczas grzania lub 65°C podczas chłodzenia. Ponadto często stosowane są także kontenery zbiornikowe (tzw. kontenery-tanki) służące do przewozu m.in. chemikaliów płynnych.