Ikona telefonu 15 +48 609 771 009

Ikona mail 8 Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

pl de en

OOCL Hong Kong na terminalu DCT Gdańsk

OOCL Hong Kong , kilka dni temu bo 28 czerwca 2017 roku zawinął do DCT Gdańsk na terminal T2 największy kontenerowiec świata pa pokładzie może pomieścić 21 413 TEU, czyli przeszło dwadzieścia jeden tysięcy kontenerów dwudziestostopniowych, co daje długość 128 kilometrów lub 50 kilometrów wysokości. Jak wygląda współczesny transport kontenerów. Przed kilkudziesięciu laty dynamicznie rozwijający się handel został postawiony przed problematyką coraz większej ilości małych ładunków, których transport stał się ogromnie czasochłonny i kłopotliwy.

statek z konteneramiTransport morski - OOCL Hong Kong , kilka dni temu bo 28 czerwca 2017 roku zawinął do DCT Gdańsk na terminal T2 największy kontenerowiec świata pa pokładzie może pomieścić 21 413 TEU, czyli przeszło dwadzieścia jeden tysięcy kontenerów dwudziestostopniowych, co daje długość 128 kilometrów lub 50 kilometrów wysokości. Zbudowano go nakładem 158 milionów dolarów w koreańskiej stoczni Samsung Heavy Industries i został wcielony do floty Orient Overseas Container Line około 1,5 miesiąca temu.

W uroczystości powitania statku uczestniczyło wielu oficjel ów, wśród nich był wiceminister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Grzegorz Witkowski oraz około 3 tysięcy widzów. Ten "maluszek " przywiózł wg. informacji uzyskanych od pracowników DCT 6 tysięcy kontenerów. Sojusz linii żeglugowych Ocean Alliance w skład wchodzą CMA CGM Group, COSCO Shipping, OOCL oraz Evergreen , zawarł umowę z DCT Gdańsk w maju. Ten oceaniczny gigant (a nie jest to ostatnie zawinięcie) , którego serwis z Azji do Gdańska ma zwiększyć oraz zagospodarować potencjał przeładunkowy terminalu, który jak widać staje się coraz bardziej hubem dla Polski, jak i dla naszych sąsiadów: Słowacji, Czech, Białorusi, Ukrainy. Uruchomienie kolejowego połączenia z Czechami transportu ładunków ma duże znaczenie dla zaplecza DCT.

Spółka zarejestrowana w Polsce, która zarządzająca DCT w większej części należy do Global Infrastructure Fund II – funduszu emerytalnego Macquarie Group of Companies z siedzibą w Australii.