Ikona telefonu 15 +48 609 771 009

Ikona mail 8 Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

pl de en

Jak wygląda proces przygotowania importu?

Kontenery platformy o długości 20' i 40' przeznaczone są do przewozu ładunków ciężkich i gabarytowych. Ładowność tych kontenerów (40') wynosi ok. 40 ton. Mogą tworzyć na pokładzie statku lub w ładowni "tween-deck" do transportu ładunków niekontenerowych.

tir pusty i załadowany w trasieKupując w marketach zagraniczny artykuł nie rozmyślamy nad tym, co trzeba było zrobić, żeby mógł znaleźć się na półkach w supermarketach. W rzeczywistości cała logistyka transportu nawet wyjątkowo standardowych rzeczy jak odzież, sprzęt elektroniczny czy nawet artykuły spożywcze, wymaga skomplikowanego planowania, zdobycia mnóstwa zezwoleń, odbycia odpraw celnych i wydania mnóstwa pieniędzy. To, co dostajemy jako efekt finalny: pełne półki, możliwe jest wyłącznie dzięki wyjątkowo zagmatwanym, wymagającym i najczęściej kilkudniowym procesom logistycznym.

Zobacz więcej: Transport kontenerów z Gdyni

Samo zaplanowanie importu to nie tylko znalezienie zagranicznego sprzedawcy, który zaoferuje towar po niskich stawkach. To nade wszystko wynajęcie rzetelnego spedytora, który dostarczy produkt od producenta do kupującego. Cała organizacja importu rozpoczyna się tak naprawdę właśnie w szukaniu właściwego transportu, który może odbywać się drogą morską, lądową lub powietrzną – ze względu na to, co sprowadzamy, w jakiej liczbie i z jakiego państwa na świecie. To skomplikowany proces, na jaki wiele firm nie ma zwyczajnie czasu i zadanie to przekazuje zewnętrznemu wykonawcy. W jego zadaniem jest wtedy w szczególności zaplanowanie takiego przewozu, właściwe jego ubezpieczenie, wyznaczenie trasy i rodzaju przewozu. Zazwyczaj do usług zewnętrznej firmy zalicza się także bezpośrednie pośrednictwo pomiędzy kupującym w Polsce a zagranicznym eksporterem – wyszukanie atrakcyjnych ofert, pozyskanie próbek i wysłanie ich do kupującego w celu potwierdzenia jakości, przygotowanie całej dokumentacji.

Zobacz także: Intermodalny transport kontenera

Importer zlecający taką usługę zewnętrznej firmie wciąż jednak ponosi prawną odpowiedzialność za sprowadzany produkt; on też będzie opłacał ewentualne finansowe kary za sprowadzanie zabronionych towarów. Pod względem logistycznym nie ma w sumie większych ograniczeń co do transportowanych towarów: organizacja importu najczęściej jest przystosowana do formy importowanych produktów pod względem wyboru drogi, środka transportu i potencjalnych odpraw celnych.