Ikona telefonu 15 +48 609 771 009

Ikona mail 8 Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

pl de en

Eksport towarów do krajów azjatyckich i arabskich

ilustracja ziemi w okuł niej flagi

Wraz z wejściem naszej kraju do Unii Europejskiej sporemu polepszeniu uległa sprawa krajowych eksporterów, którzy zajmowali się zagraniczną sprzedażą wszelkiego rodzaju towarów. Otwarcie zamkniętych do tej pory rynków umożliwiło prostszą, bezpieczniejszą i bardziej optymalną wymianę gospodarczą pomiędzy naszym krajem a krajami zachodnimi. Zmienił się też rynek zbytu, jako że państwa, które do tej pory rzadko skupowały polskie towary ze względu na zagmatwane procedury celne, zaczęły je masowo skupować.

Zobacz również: Jak działa port kontenerowy?

Współcześnie Rzeczpospolita należy do liderów eksporterów takich artykułów jak zboża, mięsa i owoce, przodujemy w eksporcie mebli drewnianych, zwłaszcza pochodzących od niewielkich firm meblarskich, ale także w eksporcie statków – w tym jachtów. Spore pole do popisu posiadamy również w takich dziedzinach jak eksport butów, ubrań, szczególnie odzieży dziecięcej i kosmetyków. Ciągle jednak najwięcej do powiedzenia mają polscy hodowcy świń i krów, rolnicy sprzedający jęczmień a także pieczarki oraz sadownicy zajmujący się sadami jabłkowymi. Zastanawiając się nad tym, co eksportować z Polski, żeby posiadać jak największe utargi, należy jednak sięgać znacznie dalej niż na rynek zachodnioeuropejski. Cały czas ogromny potencjał mają rynki wschodnie: eksport do Rosji i do Kraju Środka wypełnia prawie jedną trzecią całego naszego eksportu z lat 2013-2014 i to mimo narzucanego przez Rosjan embargo.

Polecamy: Eksport towarów do Australii

Ogromny popyt na nasze artykuły notuje się w krajach azjatyckich i Arabii, gdzie eksportowane są ogromne ilości polskiego mięsa oraz, co warte jest zastanowienia, polskich owoców, w tym jabłek, poziomek i jagód, które w tamtych regionach uznawane są za spory ewenement.

Wielkiej popularności polskich artykułów żywnościowych i artykułów przemysłowych wypada szukać szczególnie w doświadczeniu krajowych eksporterów, którzy umieją znaleźć niszowe rynki wschodnie i błyskawicznie je przejąć. To oni analizują, co eksportować w danym momencie, a jakie rzeczy można jeszcze zachować w magazynach, czekając na większe zapotrzebowanie u zagranicznego odbiorcy.